My Češi jsme vzdělaný národ. Kam se hrabou Američani.

16. srpna 2012 v 16:47 | Thyronx |  Vtipne texty
Je to v podstate dopis jednoho českého žáka z jeho cesty do USA, kde je na výměnném pobytu u jedné Americké rodiny. První část dopisu jsem pracně upravil do slušné češtiny, tu druhou jsem ještě nezvládl. Žiji v USA skoro 30 let a moje čeština je značně lepší než čeština tohoto "studenta". Udělejte si obrázek o jeho reprezentaci kulturního národa, kterýžto asi ani průměrný Amík nenajde na mapě, ale tento Český student toho na mapě asi nenajde podstatně víc. Dejme slovo Radkovi.:

Ahoj doma tak vám teda píšu z Ameriky…….

Je to tady celkem v pohodě až na to že nikomu vůbec nerozumím no vůbec …. Celkem jim rozumím a když ne, tak se na ně usmívám a dělám že jo problém je spíš v tom když mám já mluvit …. a jak to tady vy padá…

No spíš vám popíšu jak to probíhalo doma.

13.srpna - odlet: no tak jsme se dostavili na letiště vytáhly se zavazdla a byli tak těžký jako bych v nich pašoval zlatý cihly. Na letišti jsme chvilku pobyli a pak jsem už musel jít. Rozloučil jsem se s rodiči a vůbec jsem si z ničeho nedělal starosti. Prošel jsem nějakým tim turniketem a vůbec sem netušil kam mám jít a co mám dělat. Tam jsem šel za nějakým člověkem co šel přede mnou. A pak jsem uviděl nějakého kluka se stejným tričkem jako já tak jsem za ním šel …. Dorazili jsme ke Gatu a musel jsem projit detektorem kovů. Ale zapoměl sem si sundat hodinky a tak jsem tam začal pípat. Postavili mě stranou a pak mě tam prohledali. Ale zjistily že nejsem terorista a tak z toho nic nebylo. …. Pak jsem se posadil a čekal jen až nás pustěj do letadla … Najednou se ozvalo že ti co mají kytaru ať jdou první, tak jsem všechny předběhl a šel do letadla (No byl to sice můj první let letadlem ale NEBYLO TO LETADLO ALE VEJTŘASKA) Po malé chvilce jsme se odlepili od země a měli namířeno do Frankfurtu, ja jsem seděl u okénka a tak jsem celou cestu pozoroval co je před náma. Ve Frankfurtu jsem přistáli asi za hodinu (Nějak tak) vystoupili jsme z letadla a seskupili jsme se do skupinky s Honzou a Honzou což byli naši průvodci (Pohodoví týpci) ……Ve Frankfurtu jsme měli hodinu čas a tak jsem se tam seznámil s nějakýma pražákáma jeden letěl do Los Angeles druhej do Texas a pak tam byla ještě jedna holka a ta letěla do Arizony. Tak jsme tam tu hodinu čekali a pak jsme nastoupili do letadla a bylo to udělaný tak blbě ze jsme seděli každej jinde. Bylo to letadlo Jambo Jet a obsluha mluvila jen Anglicky a německy…. Ještě než jsem se stačil pořádně usadit za mnou přišla letuska jestli by jsem si vyměnil místo s jednou paní protože já jsem seděl vedle jejiho syna a ona chtěla sedět vedle něj tak sem řek ze jo a usadil jsem se na levou stranu mezi jednoho starýho pána a starou paní ……… Odlepili jsme se od země a celou dobu jsme letěli v 10 km a průměrná rychlost byla 870km/h ale chvíli jsme i letěli asi 970km/h .. Během letu jsme měli 3 jídla ….. Nějaký kuře s bramborovýma šiškama, pak sme meli svačinu a to byly nějaký sušenky a tak a pak jsme měli ještě jedno jídlo ale to už nevím co bylo . Let byl celkem v pohodě až na to že trval asi 8.5 hodin a přeletěli jsme několik časových pásem a taky až na to že jsem během letu neusnul a tak jsem celkem nespal asi 20 hodin ………… Jo v tom Franfurktu byla ještě jedna dobrá věc když jsme vystoupili z letadla tak jsme museli projít znova rentgeny jestli nejsme teroristi…… A to byla docela sranda. Za prvé nás při tom docala dost osahávali gumovejma rukavicema => fakt nepříjemný pak jsme si museli sundat pásek a zout boty který taky strčili do rentgenu a my jsme motom ještě taky museli projít rentgenem ……. Ja jsem byl v pohodě ale ňáký lidi fakt ne ….. Ten kdo měl v přiručním zavazadle manikury, nužtičky na řasy, prostě cokoli co bylo ostrý, špičatý tak těm lidem to vzali takže ten kdo měl v přiručním zavazadle manikuru si ji tady bude muset koupit protože už žádnou nemá.
Asi za těch 8.5 hodiny přistáváme v New Yorku. Tam stojíme neuvěřitelnou frontu na to aby nám zkontrolovali víza, a pak jsme museli mít ňáký papíry co vezeme za kolik to vezeme a tak… bylo toho dost …. Pak šel každej k přepážce a vyřídil si to a šli jsme hledat kufry. To ňákou tu chvilku zabralo a zase jsme pak museli projít ňákýho chlápka kterýmu jsme dali prohlášení o clu že . A s kufrma jsme pak šli do haly kde jsme čekali na Honzu a Honzu …. Z haly jsme pak šli ven a tam jsme čekali na odvoz … Jenže ono to v NY není s tim dovozem tak lehký místo jednoho hotelového taxi přijelo jen jedno a tak prvních 8 holek odjelo …. Jenže nás tam bylo 40. Ja jsem nikam nespěchal a nechtěl jsem se tlačit a tak jsem jel až poslední takže jsme před letištěm ještě s pár lidma který měli stejnej názor čekali asi 4 hodiny takže na hotel jsme se dostali asi v 11 PM (11 večer). Tam jsme si ještě objednali pizzu takže jsme šli spát asi v 1AM (1 rano) .

14.srpna - vylet - tak je rano nikdo nejni poradne vyspalej a uz musime vyarazet je tak 9:30AM Cestou na metro nam Honza a Honza koupili jidlo v krame kazdej sme dostali lahev vody sladkou hosku (V americe snad nemaj normalni pecivo vsechno je sladky) sejra a nakaje ten kolac …. Deme na metro ujdeme asi 500m a jedny holce je spatne chvili stojime ale pak se de dal . Vsechny baraky maj v prizemi zamrizovany okna (V noci tady asi moc bezpecno nejni) . Vylet probyha asi takto Manhatn, Brodway, dira po Work Tray Centru , Wall Street , Battery park…… Ale co se nam cestou nestalo ze … kdyz sme prisli na Wall Street tak se najednou ve vsech budovach spustil alarm a lide zacali vylitavat z budov asi behem 5 minut bylo na ulici tak 1 - 2 miliony lidi kdo to nezazil nevi o cem mluvim vsude policajti ktery uzaviraly budovy a bankovni makleri ktery drzeli v ruce dva telephony a s obouma telefonovali … …. Protoze tam byl takovej chaos a nikdo nevedel co se deje vydali jsem se do Battery parku (Z toho parku mame bezvadnej vyhled na sochu svobody nenze ona je od nas asi tak 0.5km daleko ) Nejdriv nam nikdo nechce rict co se deje asi tak za 1 hodinu se rika ze v NY hori elektrarna ale lidem se to zda byt divny … a asi za dalsi 2 hodiny se dovydame ze v USA nejde 21 elektraren nekolik statu je bez elektriky a ze asi 1 mil. lidi je uveznenejch ve vytazich. Fakt bezva a mi tvrdneme v Baterry parku . Dvema holkam je spatne sou dehydrovany ale jedna to simuluje vi to celej kolektiv krome Honzy a Honzy . Obcas se vzdicky jeden z honzu jde zeptat policie co se deje a jak to je s autobusame ale jeste kolem 6PM (18:00) je zakazan vejzd vsem vozidlum. Tak teda cekame v parku asi v 8PM prijizdi sanitka pro ty dve holky tak jedna je na tom fakt spatne uz nemuze poradne ani chodit …. Tak nasednou do senitky a jeden z honzu s nima jede a mi cekame cekame cekame a cekame asi v 11PM je povolen vjezd autobusum a nakym vozidlum …. Nekteri lide se dostali pryc lodema ale my potrebujeme na jinou stranu. Tak teda dema na autobus ale tam je tolik lidi ze na nej stojime asi 2 hodiny frontu. Pak jedeme asi za 10km vystupujeme protoze to dal nejede sme bez vody hladovy a potrebujeme na zachod v jednom hotelu si muzeme natocit do lahvi vodu a tak to udelam … zatim cekame pred hotelem ja pomaham Honzovi nosit vodu (Jo jeste pred odjezdem autobusu se vratil druhej Honza a holky sou prej v poradku) Mi ted sme pred hotelem vsude tma se sme v Bronxu (At zijou cernosi ) Musime se odtamtud dostat nekam jinam protoze je tam tma a ne moc bezpecno … presouvame se pred nakou pojistovnu kde sou nahozebny generatory a oni nas nechaji cekat venku pred vylohami pod takovou striskou kde je klimatizace. Do hotelu muzeme jit i na zachod a co se nestane jeden z vratnych nam prinasi v bedne 42 lahvi vody .. Tak se napijeme protoze ta natocena voda uz taky nejni a cekame mezitim cekame. Telefony nejdou a mobily uz taky ne protoze sit je pretizena SMS de poslat asi tak na dvacatej pokus. Jeden z Honzu si vzal Taxi a snim jely 3 holky…. Jo mimochodem v NY jsou kazdy 4 z 5 aut taxiky a ted temer nejezdili ale jeden se jim podarilo chytit teda ale za tu cenu ze 10 km ktery zbyvaly do hotelu stali misto 13$ asi 126$ (Ach ta lidska solidarita) (Proc sme nesli pesky? Protoze sme byli v nocnim Bronxu ) Ten honza kterej odjel pak musel zbudit hotelovy ridice ktery bydleli kousek od hotelu a pak pro nas prijeli ale tohle celi mu trvalo asi 3 hodiny a to my sme cekali pred hotelem. Hodne lidi nespalo … ale jak to tak byva tak ja nespim ani v aute, autobuse, letadle a tak sem ted taky nespal a nebyl sem sam . Jenze sme uz nemeli vodu a nikdo celej den nejedl …. Asi ve 3AM (3 hodiny rano …. Vstavali jsme minulej den v 7 rano) prijel Honza s hotelovimi Taxi … to sou takovy autobusky … prijeli 2 ale protoze sme cesi tak se ceklem na 20 mist k sezeni narvalo 40 lidi … Cesta do hotelu byla dlouha protoze se jeste jelo pro ty dve holky co byli v nemocnici (ty nemeli ani zizen ani hlad a byli v klimatizovany buduve ) a pak uz se jelo na hotel kazdej sedel na kazdym fakt sranda. Prijeli sme do hotelu ….. byli sme unaveny a hladovy a ziznivy tak sme se napili ale s jidle neslo nic delat tak ten kdo mel na pokoji suneky je rozdelal a podelil se ale to bylo nic pak sme se sli do koupelny umyt ale jelikoz nebyla elektrina nebyla tepla voda ale za ten den sme byli tak spinavy a spoceny ze se nedalo nic jinyho delat a tak hura pod studenou sprchu … to nas kazdyho tak probralo ze sme pak nemohli ani usnout a tak sme poslouchali radio ale tam rikali furt to sami a po chvili jsme usly ….. pristi den jeste furt nesla elektrika a tak sme se potili na hotelu nikdo neletel do rodin fakt vopruz. Asi v 3PM ( odpoledne) zapnuli nasi ctvrti elektrinu a tak sme si zapli klimatizaci lednicku a televizi a tam rikali AT SI LIDI NEZAPINAJ KLIMATIZACE A LEDNICKY ale na to sme kaslali… Z telky sme se dozvedeli ze behem 3 minut vypadlo 21 elektraren protoze do jedny uhodil blesk a vsechno bylo zastarali a tak bylo bez elektriky asi 7 statu. To rikali celej den .. Honza a Honza odjeli na letiste a zjistovali co bude s letama ale tam jim elektrika nesla a tak jeli spatky na hotel . Za celej den sme meli jen dva kolace a v televizi zacali rikat ze je nedostatek jidla a vody . Pristi den asi ve 12AM (obed) zacali litat letiste a jeste vecer meli odletet 2 holky ale kdyz prijeli na letiste tak jim rekli ze jim nejdou pocitace protoze sem jim zhroutili a tak nevedeli ze jejich listky byli presunuty … a tak se vratili na hotel mi sme si vecer objednali pizzu a behem dne si dosli do kramu …. Honza a Honza uz byli uplne vyrizeny furt jen telefonovali na letiste prebookovat letenky jim pak volili rodice deti co odjeli a rodiny kam meli decka priletet vecer na tom byli asi tak ze uz nemohli poradne mluvit a byli na pokraji nervovyho zhrouceni. Pak si nas volali na pokoj rikali kdo kdy odleti nekdo v sobotu nekdo v nedeli nekdo v pondeli ….. ja sem na tom byl tak ze sem mel letet jako prvni ze vsech.v sobotu v televizi rikali ze v NY bylo odlozeno celkem asi 270 letu tak sem zvedavej jak to bude.

16.srpna - odlet rano vstanu nasnidam se a jedu s Honzou a Honzou a jeste s 2 holkama na letiste tam sou fronty armadni lehatka na kterych ty 2 dny spali lidi uz sou uklizeny takze asi po 1 hodine sem odbavenej sem na letisti Laguardia Honza a Honza dou pric s jednou holkou protoze ta mal letet z jinyho letiste z JFK a ja tam s tou holkou cekam u Gatu ja letim do Denveru a ona do Chicaga . tak tam cekame asi 3 hodky a pak nam to leti ….. Nastoupim do letadla a to zacne popojizdet po ranveji najednou se zastavi a pilot oznami ze bude na ranveji cekat asi 2-3 hodiny protoze je letadlova zacpak kazdou 0.5 minutu prilita letadlo a odlita … tak se koukame na naky firlmy co dovaj a letusky nam daj jidlo . Jenze z 2-3 hodin se stane 6 hodin …. A tak se ozve pilot ze musi zajet ke Gatu aby doplnili palivo ktery se spotrebovalo na klimatizasi …. Tak doplnime palivo. A ozve se pilot v letadle uz nejni jidlo a ze je i malo vody a ze s ni mame setrist. Do Denveru priletime s 7 hodinovym spozdenim ……. Nic mi uz do Wichity neletim …. Faktu super tak si du do letecky spolecnosti pro novou letenku tak se nohama a rukama dorozumim a oni mi ji vydaj na druhej den …. Ted uz me jen zbyva preckat nejak na letisti 12 hodin protoze hotel stoji 25$ a to se mi moc nechtelo …. Tak sem tam prespal … asi jako dalsich 20 lidi z miho letu … Spani bylo tvrdy a nepohodlny ale najednou bylo 10 hodin rano a uz sem sedel v letadle. V poledne sem priletel do Wichity a na letisti uz me cekala rodina Tatinek byl hubenejsi nez na fotce a minka zase tlustsi holky byli v pohode a kordinatorka taky …. Tak me tam chvili objimali a pusinkovali a ptali se me co a jak tam sem tam ze sebe dostal co slo …. Pak sme cekali na kufry ty dorazili v poradku a tak sme sli k autu prijeli sme k nim domu …..

Doma - Maj teda brutalne velkej barak celej ze dreva terenni upravy fakt bezva. Problem je jen v jedny veci ze jim poradne nerozumim a tak vzdycky kyvam hlavou ze teda jo a kdyz se smejou tak ja taky . Jam am pro sebe obrovskej pokoj s velkou posteli ale je kratka a kdyz se natahnu tak mi couhaj nohy ven a tak spim nasikmo … Dal sem jim darky a oni z nich byli na vetvi a oni mi pak dali takovej kosicek co pro me meli pripravenej a v nem bylo trycko a naky sladky susenky (Vetsina americanu je obeznich fakt hruza vydel sem belocha a ten mel tak 2m na vysku a asi 2m na sirku a musel vazit tak 250kg => becka sadla fuuuuuuuuuuj) protoze sem byl unavenej sel sem spat oni se sli jeste koupat k sousedum do bazenu.

17. srpna - rano vstanu najim se a jedem do banky aby si zalozil dolarovej ucet … Vsichni lidi tady sou fakt laskavi jeste sem nepotkal nikoho kdo by byl blbej u nas v cecha jsou bankovni uredni neustale nasrany ze musej neco delat a tvarej se jako Lady Diana … tady vsichni jsou ochotni pomoci, furt se smejou a sou vic spolecensky …. (Ja sem teda na malim meste … v NY se na kazdym rohu vydelavali penize 24h denne tretinku vody prodavali asi 3 hodiny po vypadku za 5$ a normalne stala 1$) No v bance sem si zalozil ucet pomahala mi ta mamka . Ja sem tam sedel a 2/3 rozhovoru sem nechapal …. Pak sme jeli do skoly …. Byla uplne prazdna prtoze tady zacina az za dva dny 19.srpna …. Ve skole me furt vodili furt sme lezli do jednotlivych trid kde maj stoli ucitele (Oni maj vet ride vlastne cabinet a ta trida slouzi treba jen jako trida pro matematiku) Kazdej ucitel me zdravil podavali si se mnou ruku ptal se odkud sem jak se mam co let co NY a tak a furt rikali jak se mi tam bude libyt a ja nevim co jeste . …….. pak sme sli do sekretariatu … tam byla naka mlada pani tak 28 a stou sem si vybra predmety …. Tady to chodi tak ze se clovek muze vybrat maximalne asi 8 predmetu a ty ma ve stejnym poradi kazdej den (Ja sem si vybral Government Sociology (Americka vlada),Choir (Spev), Computers Apps II (Pocitace => programovaci jazyky),Advanced Math (Pkrocilou matiku ale jak sem videl co probyraj tak to asi nezvladnu , Adv.Amer.History (Americkou histori),pak mam cas na uceni v knihovne,Web Desing (Pracuje se na 32 nootech novejch => je to novej predmet), Englis III ( Sou tady tri urovne anglictiny a ja sem si vzal tu predposledni)) . Pak sem si sel zaplatit obedy a ty me stali 90 na 3 mesice . Ve skole byli vsichni fakt hodni a mili a prijemni. Snad to tak bude i pri znamkovani ….. a tak je to pro dnesek vsechno ………… Tak se tam v cechach mejte moc pekne vsechny zdravim a napiste ……. Cau cau
Radek Vit

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.